سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزای پرتغال

ویزای پرتغال

ویزای پرتغال برای سفر به این کشور اروپایی الزامی می باشد . اکثر کسانی که می‌خواهند به پرتغال سفر کنند یا قصد گرفتن ویزای پرتغال را دارند، درگیر سؤالات زیر هستند:

·         آیا ویزای پرتغال لغو شده است؟

·         اخذ ویزای پرتغال چه شرایطی دارد؟

·         ویزای فوری برای پرتغال وجود دارد؟

·         سفر به پرتغال چه مقدماتی لازم دارد؟

·         برای کار یا اقامت هم ویزا می‌دهند؟

در انتهای این مطلب تضمین می‌کنیم که شما پاسخ سؤالات خودتان را می‌گیرید و متوجه می‌شوید که ویزای پرتغال به شما تعلق می‌گیرد یا خیر.

شرایط اخذ ویزای پرتغال

در قدم اول بررسی کنیم که آیا شرایط اولیه اخذ ویزای پرتغال را دارید؟

جهت ورود به شما ممکن است به یک ویزا و یا گذرنامه نیاز داشته باشید و در بعضی از موارد تنها وجود یک کارت شناسایی ضروری خواهد بود. اتباع اتحادیه اروپا، پرتغال، آندورا، لیختن اشتاین برای ورود به این کشور تنها به کارت هویت نیاز خواهند داشت. برای افراد دیگر، ارائه گذرنامه ای معتبر برای حداقل شش ماه پس از ورود به پرتغال کفایت خواهد کرد.

در هنگام ورود، آنها ممکن است تمکین مالی شما برای امور مالی در طول مدت اقامت را در نظر بگیرند. آنها همچنین ممکن است بلیط بازگشت و یا حداقل اثبات استطاعت شما برای خرید را بخواهند.

مدارک ویزای پرتغال

در قدم دوم باید مدارک لازم برای درخواست ویزا را مهیا کنید.

·         یک قطعه عکس جدید رنگی (تمام رخ و با زمینه سفید).

·         گذرنامه معتبر به همراه کپی امضا شده توسط صاحب گذرنامه ( اعتبار گذرنامه باید بیشتر از سه ماه از تاریخ پایان روادید باشد).

·         تکمیل فرم درخواست روادید بطور کامل.

·         کپی کلیه روادیدهای دریافت شده قبلی، از سایر کشورها در طول سه سال گذشته

·         فتوکپی شناسنامه

·         همراه داشتن پاسپورتهای قبلی که تاریخ اعتبار آنها تمام شده ویا به هر دلیل تعویض شده است.

·         معرفی نامه از محل کار

·         دعوتنامه‌

·         در صورتی‌که شما نماینده شرکت دعوت کننده هستید: اصل قرارداد نمایندگی و کپی از آن.

·         اثبات همکاری‌های گذشته با شرکت دعوت کننده یا سایر همکاری‌های بین المللی مانند: بارنامه ، اثبات پرداختی ها (پیش فاکتور، پروفرما-اینویس به عنوان اثبات قابل قبول نیست) و یا هر نوع قراردادهای امضا شده فی مابین.

·         در صورت همراه بودن فرزندان با یکی از والدین اجازه رسمی پدر و مادر ترجمه شده و ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری

·         رزرو هتل و تاییدیه آن.

·         بیمه پزشکی مسافرت معتبر جهت کشورهای عضور شنگن و فتوکپی ان. (حداقل پوشش بیمه مذکور می‌بایست مبلغ 30,000 یورو یا 50,000 دلار آمریکا باشد. پوشش بیمه جهت بازگشت به وطن در موارد نیاز پزشکی و شامل پوشش جهت کمک‌های فوریت پزشکی و معالجه فوری در بیمارستان باشد).

·         رزرو بلیط برای سفر به پرتغال و برگشت به ایران.

هزینه اخذ ویزای پرتغال

هزینه صدور ویزا برای افراد بالای 12 سال 60 یورو و کودکان بین 6 تا 12 سال معادل 35 یورو است. البته در شرایطی خاص مانند کودکان زیر 6 سال، افرادی که برای اهداف تحصیلی یا تحقیقاتی به پرتغال سفر می‌کنند وجه مذکور دریافت نمی‌شود.